måndag 23 januari 2012

HALLÅ FIBULAFRAKTUR

 Jag trodde minsann aldrig att jag skulle önska att jag hellre var i Slovenien, men det har jag gjort de två senaste dagarna..Igår kväll landade jag och Bylle på Arlanda. Skönt att få komma hem. Vi i laget har en sådan himla tur att ha en så fantastisk tränare som Per Bylund. Vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan honom. Antagligen hade jag brutit ihop i Salzburg och varit kvar där än, tröstsugandes på en Almdudler på ett rökigt flygplatscafé...
Men nu tog vi oss som sagt hem och dagen har jag spenderat på Mora lasarett. Där fick jag besked, på svenska, om en fraktur i fibula och ett nytt gips som ska sitta i 6 veckor. Har börjat acceptera tanken på en skrotad säsong men måste erkänna att jag till och från bryter ihop en aning... 

Såhär ser min fot ut på insidan. Förhoppningsvis en lite helare version om några veckor!



Kan däremot glädjas åt att Detlof Collberg åker fort i Slovenien! Langar personbästa på rullande band! Komigen nu Ollebolle, kör på bara!

1 kommentar:

  1. jävla fraktur jävel.... jag tar all min mentala välmående kraft o riktar till dig min fina vän:) i see no more broken bones in your future! <3

    SvaraRadera