lördag 21 januari 2012

DETHÄR VAR JU TRÅKIGT

Nu och sex veckor framöver ser min fot troligtvis ut såhär: 



Idag fick vi ett nytt försök till att köra tävling i Rauris. Äntligen! tänkte jag och taggade igång. Startade som nummer 5 men det visade sig att redan då var banan i ganska dåligt skick. Det gick fort och fint ned till hoppet, men i landningen skar mina skidor igenom underlaget och jag fastnade i snön som låg utanför banan. Det visade sig att vänsterfoten hade fått stryk och jag fick åka till sjukhuset i dalen bredvid. Fruktansvärt besviken och less skjutsades jag in på röntken och fick det trista beskedet om en fraktur i foten. 6 veckor i gips är den nuvarande prognosen. Inte riktigt vad jag hade planerat denhär säsongen. 

Nu sitter jag och Bylle på ett hotell i Salzburg och hoppas på att snart få åka hem. Jag ska kolla fossingen på sjukhuset hemma i Mora och se vad de säger. Det är nog betydligt lättare att förstå när de inte pratar tyska. Hoppas på supersnabb läkning och att jag snart ersätter gipset med ett par pjäxor...

Nu håller vi tummarna för vår enda svenska tävlande i  grävlingsgulaschens förlovade land Slovenien! Heja Olle, shoot man shoot!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar