lördag 5 februari 2011

Sen Thyonupdate - från Meribèl

På grund av stenåldersuppkopplingen i Thyon har jag inte uppdaterat på några dagar men här kommer en update och en fin liten lagbild: 

Efter två dagars tävlingar visade det sig tyvärr att jag var lika långsam som internetuppkopplingen i Thyon. 
I sprinten kom jag inte bättre än 9a efter ett ganska dåligt första åk. 
Igår åkte vi säsongens första classic. Vår egna tränare Bylle satte en riktigt fin och lång bana med ett långt glidspår från en backe till en annan på mitten. På slutet var det en ganska tuff skejting innan man fick gå i mål, helt slutkörd. Jag hade en himla go känsla hela åket och hade inga tillägg. Dock höll inte gokänslan i sig efter att jag jag sett resultatet för min tid räckte bara till en 8e plats. 

Idag lämnade vi dock Thyon och åkte till Meribèl via Chamonix. Nu har vi avnjutit en finfin fyra rätters middag och känner oss ganska redo för sängen. Imorgon blir det en kvällstävling i sprint i störtloppshanget här i Meribèl! 



Goder natt/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar