torsdag 13 januari 2011

Sprinting in the rain...


Det var blött i morse när jag och Mattias körde upp mot Oberjoch och backen där dagens sprint skulle gå. Tyvärr gjorde inte de extra höjdmetrarna någon skillnad utan det ösregnade lika mycket där uppe. Tappra telemarksåkare som vi är besiktade vi den snabba banan med ett leende på läpparna och laddade för första åket. Jag åkte ett felfritt åk och lade mig för första gången i ledningen! Väldigt nöjd, väldigt blöt och väldigt nervös inför andra åket..
Tyvärr drog jag på mig hela tre fruktansvärt irriterande tillägg i andra åket och hamnade cirka en halv sekund från pallen.. Sjukt segt att få tillägg idag men så är det att åka telemark...
Mattias lyckades tyvärr också dra på sig tillägg och slutade femma.

Är åter igen taggad på att tävla mer, men tävlingarna i Slovenien är inställda på grund av snöbrist. Det ser ut som att jag och Martias stannar här i stället innan vi drar vidare mot Österrike på måndag.

Hejhej/ L

1 kommentar:

  1. Superbra....! Lite otur att du missade pallen men nu har du ju visat att du kan slå dom alla.....!!

    Heja, Heja, Heja!!!!!!

    SvaraRadera