söndag 13 mars 2011

Trippel!

Idag var det Classic, den sista tävlingen här i Hafjell. Bekämpade en monsterförkylning med nässpray och piller och sen var jag ganska pigg och glad på start. Banan var lång och ganska tuff och jag var riktigt styv i benen när jag kom ner. Klarade inte hoppet men trots det vann mitt tredje JVM-guld och dessutom totalen. Slutade dessutom som 4a i WC-tävlingen så jag kan sova riktigt gott inatt! Det är välbehövligt kan jag säga. 

Detta var sista WC-tävlingen för säsongen och Mattias slutade 3 i totalen! Amelie Reymond vann inte helt oväntat i damklassen.

1 Amelie Reymond SUI
2 Sandrine Meyer SUI
3 Katinka Knudsen NOR

1 Phillipe Lau FRA
2 Eirik Rykhus NOR
3 Mattias Wagenius SWE

Nu far vi vidare mot Rjukan och VM!
Ciao/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar